Treść zajęć dostosowana jest do indywidualnych potrzeb dziecka; może obejmować między innymi:
- Wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie komunikacji, rozwoju poznawczego, grafomotoryki, koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- Rozwijanie umiejętności przedszkolnych, szkolnych,
- Trening stymulujący rozwój teorii umysłu,
- Kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych,
- Nauka umiejętności zabawy dostosowanej do wieku dziecka,
- Rozwijanie samoobsługi,
- Naukę samodzielności i dokonywania wyborów,
- Praca nad trudnymi zachowaniami u dziecka.
Ponadto, możliwe jest powiązanie programu zajęć indywidualnych z zajęciami grupowymi, czyli trenowanie podczas indywidualnych spotkań aktywności i umiejętności, które wykorzystywane będą podczas pracy w grupie. Taki system ułatwi dziecku zarówno funkcjonowanie podczas zajęć grupowych (będzie obcowało ze strukturami, z którymi wcześniej się zapozna; przepracuje to, z czym ma największe trudności), jak i przyswajanie treści, jakie się na nich pojawią.
Zajęcia będą odbywać się z wykorzystaniem następujących metod:
- Metoda TEACCH,
- Metoda Opcji,
- Treningu Umiejętności Społecznych Goldsteina oraz program „I Am Special” Vermeulena,
- Pedagogika zabawy i terapii zabawowej,
- Elementy metody behawioralnej,
- Elementy programów treningowych w zakresie teorii umysłu,
- Metoda Knillów.
Ilość zajęć w ciągu miesiąca do ustalenia.