Terapia indywidualna dziecka

Treść zajęć dostosowana jest do indywidualnych potrzeb dziecka; może obejmować między innymi:

  • Wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie komunikacji, rozwoju poznawczego, grafomotoryki, koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • Rozwijanie umiejętności przedszkolnych, szkolnych,
  • Trening stymulujący rozwój teorii umysłu,
  • Kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych,
  • Nauka umiejętności zabawy dostosowanej do wieku dziecka,
  • Rozwijanie samoobsługi,
  • Naukę samodzielności i dokonywania wyborów,
  • Praca nad trudnymi zachowaniami u dziecka.

Ponadto, możliwe jest powiązanie programu zajęć indywidualnych z zajęciami grupowymi, czyli trenowanie podczas indywidualnych spotkań aktywności i umiejętności, które wykorzystywane będą podczas pracy w grupie. Taki system ułatwi dziecku zarówno funkcjonowanie podczas zajęć grupowych (będzie obcowało ze strukturami, z którymi wcześniej się zapozna; przepracuje to, z czym ma największe trudności), jak i przyswajanie treści, jakie się na nich pojawią.

Zajęcia będą odbywać się z wykorzystaniem następujących metod:

  • Metoda TEACCH,
  • Metoda Opcji,
  • Treningu Umiejętności Społecznych Goldsteina oraz program „I Am Special” Vermeulena,
  • Pedagogika zabawy i terapii zabawowej,
  • Elementy metody behawioralnej,
  • Elementy programów treningowych w zakresie teorii umysłu,
  • Metoda Knillów.

Ilość zajęć w ciągu miesiąca do ustalenia.