Nazywam się Sylwia Tomczyk jestem magistrem pedagogiki w zakresie rewalidacji z terapią pedagogiczną, ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki jak i liczne szkolenia specjalistyczne i kursy przygotowujące do pracy z osobami z autyzmem jak i zespołem Aspergera.
Jestem doświadczonym terapeutą z jedenastoletnim stażem pracy zdobytym w Środowiskowym Domu Samopomocy dla Osób z Autyzmem i w Poradni Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddział w Kielcach. W okresie wieloletniej pracy prowadziłam indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne, treningi umiejętności społecznych, kącik zainteresowań, zajęcia podtrzymujące i rozwijające umiejętność samodzielnego funkcjonowania, kółko teatralne w ramach którego organizowałam razem z podopiecznymi wszelkie imprezy okolicznościowe itp. W pracy z małymi dziećmi specjalizuje się w terapii indywidualnej, uczestniczę w diagnozach, prowadzę konsultację terapeutyczne, konstruuje indywidualne programy terapeutyczne i stymulacyjne do pracy z dzieckiem w domu. Ustalam strategie postępowania w przypadku trudnych zachowań dziecka, prowadzę również szkolenia dla rodziców z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera.
Wykształcenie:
- Studia magisterskie na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach – Wydział Pedagogiczny i Nauk o Zdrowiu. Specjalność: Rewalidacja z terapią pedagogiczną.
- 2-letnie Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom prowadzonym przez Fundację SYNAPSIS w Warszawie.
- Studia Podyplomowe w zakresie edukacji i potrzeb rewalidacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Rzeszowskim – Wydział Pedagogiczno Artystyczny.
Specjalistyczne szkolenia, kursy z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera tj:
- Kurs Kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w ŚCDN ,
- Warsztaty z komunikacji, ustawicznej edukacji i pracy dorosłych osób z autyzmem,
- Trzy stopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci autystycznych,
- Fundacja SYNAPSIS gdzie odbyłam tygodniowy staż ucząc się prowadzenia terapii dla dzieci z autyzmem, w tym poznałam: metody terapii i edukacji dzieci autystycznych, problemy zdrowotne dzieci z autyzmem, postępowanie diagnostyczne, lecznicze i profilaktyczne ( diety, suplementy), kompleksowe wspomaganie rodziny – dobór placówki, ocena, przygotowanie dziecka do edukacji w szkole,
- Specyficzne zaburzenia relacji, porozumiewania się i zachowania w autyzmie. Porównanie z innymi rodzajami niepełnosprawności,
- Trening umiejętności społecznych dla osób z autyzmem,
- Praca nad trudnymi zachowaniami u osób z autyzmem obejmującym tematykę: trudnych zachowań i seksualności,
- Praca nad kształtowaniem poczucia tożsamości,
- Diagnoza funkcjonalna młodzieży i dorosłych osób z autyzmem w tym planowanie procesu diagnostycznego i dobór odpowiednich prób sprawdzających w obserwacji kierowanej,
- Profil Psychoedukacyjny dla Młodzieży i Dorosłych (AAPEP),
- Skala zespół Aspergera – dokładna ocena i interwencja,
- Komunikacja ustawiczna, edukacja i praca dorosłych osób z autyzmem w oparciu o doświadczenia ośrodka w Norymberdze,
- Jestem osobą z autyzmem dajcie mi szansę,
- Jakość życia w autyzmie. Problemy etyczne, prawne i psychologiczne,
- Metody terapeutyczne, edukacyjne i wspomagające w pracy z osobami z autyzmem teoria i praktyka, prawo i etyka,
- Diagnoza i Konstrukcja Programu Edukacyjno – Terapeutycznego z wykorzystaniem programu EDU – 4 XXL – stopień II.
Inne szkolenia, kursy:
- Veto wobec przemocy, alkoholu i narkotyków Kielce
- Profilaktyka i terapia negatywnych zachowań i uzależnień. Kielce
- Racjonalna terapia zachowań. Kielce
- Boję się mówić –Mutyzm, fobia społeczna – diagnoza i terapia.